Shembja e urës që mbylli Portin e Baltimores ka ngritur shqetësime për ndikimin e mundshëm të fatkeqësisë në zinxhirin global të furnizimit.
Autoritetet kanë paralajmëruar se nevojitet punë e gjerë përpara se porti kryesor të rihapet pas përplasjes katastrofike të anijes së mallrave të së martës, e cila ka bllokuar hyrjen e portit.
Këtu është një vështrim se çfarë mund të thotë për tregtinë globale:
Një terminal i madh makinash
Baltimore është ndër 20 portet më të mira në Shtetet e Bashkuara për nga tonazhi dhe numri i kontejnerëve të trajtuar, sipas Byrosë Amerikane të Statistikave të Transportit.
Vitin e kaluar, ajo trajtoi një rekord prej 1.1 milion njësi ekuivalente 20 këmbësh (TEU) të kontejnerëve — një masë e vëllimit për kontejnerët e transportit. Sipas Allianz Trade, importet e kontejnerëve nëpërmjet Baltimores arritën në 2.1 për qind të totalit për të gjitha portet e SHBA. Vendndodhja e tij thellë brenda gjirit Chesapeake e bën atë një “port amerikan të nivelit të dytë”, tha Paul Tourret, drejtor i institutit francez të industrisë detare ISEMAR.
Porti pret trafikun transatlantik, duke përfshirë anije të vogla nga Evropa veriore dhe Mesdheu, si dhe disa linja detare nga Oqeani Indian, tha Tourret. Por është një qendër kryesore për industrinë e automobilave. Terminalet e saj private dhe publike trajtuan 847,158 makina dhe kamionë të lehtë vitin e kaluar, më shumë se çdo port tjetër amerikan për të 13-tin vit radhazi, sipas shifrave të shtetit të Maryland.
Ajo u rendit gjithashtu e para për makineritë bujqësore dhe ndërtimore, si dhe sheqerin dhe gipsin e importuar, dhe e dyta për eksportet e qymyrit.
Rrugët alternative
Gjigantët gjermanë të automjeteve Volkswagen dhe BMW thanë se operacionet e tyre nuk u prekën pasi vendndodhjet e objekteve të tyre ishin ende të aksesueshme për anijet.
Rivali amerikan Ford tha se kishte gjetur rrugë alternative. Por terminali për Mercedes-Benz nuk është më i arritshëm nga deti pasi ndodhet pas urës së shembur. Kompania u tha mediave gjermane se po kërkon rrugë alternative.
“Bllokada e portit të Baltimores do të ketë pak ndikim në tregtinë midis SHBA-së dhe Evropës,” shkroi në një shënim Patrick Lepperhoff, drejtor në konsulencën Inverto.
“Në tremujorin e fundit të vitit 2023, në port janë ngarkuar dhe shkarkuar rreth 260,000 kontejnerë standardë. Ky vëllim mund të devijohet në portet fqinje” si Nju Jork dhe Norfolk, Virxhinia, shkroi ai.
Ndikimi i qymyrit dhe kobaltit
Mbyllja e portit pritet të ndikojë kryesisht në eksportet amerikane të qymyrit dhe importet e kobaltit, sipas agjencisë së vlerësimit S&P Global.
Qasja në terminalet e eksportit të qymyrit të CSX Curtis Bay dhe Consol Marine Terminal është bllokuar, tha ai. Aksidenti pritet të ndërpresë eksportet e qymyrit nga Baltimore për 10 deri në 15 ditë, por pjesëmarrësit e tregut sugjeruan se do të kishte “ndikime të kufizuara në çmim në mes të tregjeve të pajisura mirë”, shtoi S&P. Eksportet e qymyrit nga Baltimore u hodhën në 28 milionë tonë të shkurtër në vitin 2023, kryesisht për shkak të kërkesës në rritje nga Azia, sipas Administratës së Informacionit të Energjisë në SHBA.
“Edhe para mbylljes së portit, ne prisnim rritje shumë më të ngadaltë të totalit të eksporteve të qymyrit të SHBA në 2024, prej vetëm një për qind”, tha EIA.
“Ndërprerja e operacioneve në Baltimore mund të ndikojë në vëllimin e eksporteve këtë vit”, shtoi ai.
Stoqet e kobaltit në Baltimore ishin tashmë nën presion për shkak të kërkesës së madhe për mineralin, një komponent kyç për bateritë e makinave elektrike dhe pajisjet e teknologjisë së lartë. Sulmet e rebelëve jemenas ndaj anijeve në Detin e Kuq kanë shkaktuar gjithashtu vonesa pasi kompanive të anijeve u është dashur të devijojnë anijet në rrugën më të gjatë dhe më të kushtueshme rreth Afrikës Jugore.
Ndërsa incidenti i urës do të ketë “pak ose aspak ndikim” në produktet e naftës së rafinuar të SHBA, furnizimet me karburant të transportit “mund të shtrëngohen” në bregun e Atlantikut ndërsa anijet furnizohen me karburant jashtë Baltimores, tha S&P.