Pas vendimit të Gjykatës së Romës për ndalimin e emigrantëve në Shqipëri dhe kthimin e tyre në Itali, Këshilli i Ministrave miratoi një dekret ligj për këtë çështje. Dispozita e bën treguesin e vendeve të sigurta një normë parësore. Lista do të përditësohet periodikisht, gjithmonë me anë të një akti që ka fuqinë e ligjit. Ministri i Drejtësisë, Carlo Nordio tha se “Nuk është kuptuar mirë vendimi i Gjykatës së BE-së”.
Dekreti ligjor synon tejkalimin e ngërçit të krijuar nga vendimi i Gjykatës së Romës për të mos vleftësuar ndalimin e disa emigrantëve në qendrën e Gjadrit në Shqipëri, pasi vijnë nga vende të pasigurta. Me dekretin e ri, lista e përditësuar e vendeve të sigurta e hartuar nga Ministria e Jashtme do të kishte vlerën e një ligji, shkruan Tgcom.
htimet territoriale” (Kameruni, Kolumbia dhe Nigeria). Lista e re (vendet e sigurta shkojnë nga 22 në 19) tani përfshihet në një disozitë me fuqinë dhe vlerën e ligjit për të shmangur moszbatimet e mundshme bazuar në interpretimet e “Direktivës së Pritjes” (e cila, ndër të tjera, nuk figuron “e detajuar dhe e pakushtëzuar”, duke ia lënë transpozimin e saj shteteve anëtare individuale).
Këtu janë “19 vendet e sigurta”
Lista tani përbëhet nga vende të identifikuara sipas kritereve të përcaktuara nga legjislacioni evropian (neni 2 bis i dekretit legjislativ 25/2008) dhe nga provat e disponueshme nga burimet e informacionit të siguruara nga Organizatat kompetente ndërkombëtare: Shqipëria, Algjeria, Bangladeshi, Bosnja dhe Hercegovina, Kepi i Gjelbër, Bregu i Fildishtë, Egjipti, Gambia, Gjeorgjia, Gana, Kosova, Maqedonia e Veriut, Maroku, Mali i Zi, Peruja, Senegali, Serbia, Sri Lanka dhe Tunizia.
Nordio: “Vendimi i Gjykatës së BE-së nuk u kuptua mirë”
“Vendimi i Gjykatës së BE-së nuk u kuptua mirë”, shpjegoi ministri i Drejtësisë, Carlo Nordio, në fund të mbledhjes së Këshillit të Ministrave. “Thelbi i vendimit është që gjyqtari duhet, në momentin në të cilin merrni një vendim, të thuash në mënyrë shteruese dhe të plotë, në rastin konkret, cilat janë arsyet pse ai vend i caktuar nuk konsiderohet i sigurt për atë individ. Kjo nuk figuron në arsyet e dekreteve në qendër të debatit të ditëve të fundit”.
“Vetëm pesë rreshta motivimi nga gjyqtarët”
“Lexoni dhjetë dekretet e gjykatës së Romës dhe do të shihni nëse, duke përjashtuar katër faqet e para që kanë vetëm premisa teknike juridike, pesë rreshtat kushtuar këtij motivimi janë në përputhje me pesë paragrafët e gjatë të fjalisë”, vërejti më tej Ministri i Drejtësisë.
“Nuk ka asnjë provë që emigrantët vijnë nga vende të pasigurta”, nënvizoi më pas Nordio. “Subjektet janë me shtetësi të pasigurt dhe origjinën e tyre e deklarojnë vetë, nuk kanë dokumente dhe nuk ka asnjë provë që vijnë nga vende të caktuara, që do të thotë transferim i përcaktimit të parametrave të sigurisë nga të cilat ata thonë se arrijnë në diskrecionin e këtyre njerëzve.”
Piantedosi: Sistemi më i rreptë në fuqi nga viti 2026
Në fund të mbledhjes së këshillit foli edhe ministri i Brendshëm. “Ne po zbatojmë legjislacionin evropian dhe po parashikojmë hyrjen në fuqi të një sistemi më vendimtar dhe më të rreptë. Nga viti 2026 – shpjegoi Matteo Piantedosi – do të hyjë në fuqi një rregullore e cila madje do të parashikojë identifikimin e vendeve të sigurta me referencë ekskluzive në përqindjen e miratimit të kërkesave për azil në nivel evropian, duke i vendosur ato nën 20%”.
“Kosto të larta për emigrantët? 1,7 miliardë vetëm për pritjen”
“A janë shumë të larta shpenzimet për emigrantët në Shqipëri?”, pyetën gazetarët ministrin. “Duhet të përmirësohet përshtatshmëria e shpenzimeve të përgjithshme: sot Ministria e Brendshme shpenzon 1,7 miliardë për pritjen e njerëzve që në 60-70% të rasteve, dhe ky është një vlerësim konservativ, do të shohin të refuzohen kërkesat e tyre për mbrojtje ndërkombëtare”, deklaroi Matteo Piantedosi.
“Për transferimin e emigrantëve në Shqipëri – nënvizoi ministri – u përdor një anije e marinës, e cila ka ende kosto operative, nuk është se qëndron në një garazh, dhe këto kosto duhet të zbriten nga fatura. Dhe transferimet e emigrantëve që ne kryejmë çdo ditë në të gjithë Italinë kanë koston e tyre”.
“Dekreti për shmangien e dëbimeve”
“Legjislacioni i miratuar shërben për zgjidhjen e një çështjeje të vjetër: ai shërben për të kërkuar përshpejtimin e procedurës, për të siguruar që përdorimi i kërkesës për mbrojtje të mos shfrytëzohet gjerësisht për të shmangur sistemin e ekspulseve. Domethënë qëndroj me vite duke bllokuar mundësinë e vlerësimit në një kohë të arsyeshme dhe të destinuar për përjashtim”, përfundoi Piantedosi.