Japonia njoftoi planet për të zhvilluar një avion pasagjerësh të gjeneratës së ardhshme gjatë dekadës së ardhshme, pasi përpjekja e fundit e vështirë, e udhëhequr nga një kompani private, u anulua një vit më parë.
“Është e rëndësishme për ne që të ndërtojmë avionë të gjeneratës së ardhshme bazuar në teknologjitë ku Japonia është konkurruese, duke kontribuar gjithashtu në dekarbonimin e transportit ajror”, thuhet në deklaratë.
Gjatë 10 viteve të ardhshme, një investim prej 5 trilion jen (33 miliardë dollarë) nevojiten në industri, duke përfshirë zhvillimin e aeroplanit të ri të pasagjerëve, tha zyrtari. Përpjekja e re për të ndërtuar aeroplanin e parë shtëpiak të vendit në më shumë se gjysmë shekulli vjen pasi Mitsubishi Heavy Industries (MHI) braktisi një përpjekje të shumëpritur në shkurt 2023. Projekti i trazuar për të zhvilluar një aeroplan me dy motorë për fluturime me distanca të shkurtra dhe të mesme u hoq 10 vjet pasi avioni duhej të dilte në treg, pasi kishte pësuar defekte teknike dhe vonesa të përsëritura në dorëzim.
“Që industria japoneze e avionëve të arrijë rritje të qëndrueshme, ne nuk mund të qëndrojmë të kënaqur me pozicionin tonë si furnizues i pjesëve,” i tha komitetit Kazuchika Iwata, ministre e shtetit për ekonominë, tregtinë dhe industrinë, në komentet e hapura për shtyp në fillim të takimit të së mërkurës.
“Në fushat e reja të biznesit të teknologjive neutrale ndaj karbonit, duke përfshirë hidrogjenin, ne synojmë të marrim një pozicion udhëheqës dhe të bashkëpunojmë me lojtarët globalë për të zhvilluar një aeroplan me trup të ngushtë”, tha ai.
Kina tregoi avionin e saj të parë pasagjerësh të prodhuar në vend në Singapor muajin e kaluar, duke synuar të sfidojë dominimin e Airbus dhe Boeing me modelin e saj me një rresht. Japonia lëshoi për herë të fundit një aeroplan komercial në vitin 1962 — turboprop YS-11 që u ndërpre rreth një dekadë më vonë. Karburanti i hidrogjenit nuk lëshon dioksid karboni kur digjet, duke e bërë atë një perspektivë emocionuese për Japoninë, e cila synon neutralitetin e karbonit deri në vitin 2050.
Por aktivistët mjedisorë janë skeptikë për përdorimin e tij pa një zinxhir të besueshëm furnizimi për të ashtuquajturin hidrogjen “të gjelbër”, i prodhuar nga burimet e rinovueshme të energjisë.
“Asgjë konkrete nuk është vendosur ende, por mundësitë përfshijnë elektrikë hibride, djegie hidrogjeni, hidrogjen FC — këto janë teknologjitë e mundshme të gjeneratës së ardhshme që po shikojmë dhe synojmë të thellojmë kërkimin tonë në zhvillimin e avionit të ri, ministria e ekonomisë” tha një zyrtar.
Edward Bourlet, një analist në CLSA në Japoni që mbulon MHI, tha se avioni i Mitsubishi Heavy ishte një “barrë masive kostoje” dhe “një projekt makthi”. Zhvillimi i avionit në një konsorcium mund të përhapë rreziqe, por gjithashtu mund ta bëjë një projekt të tillë më të vështirë për t’u koordinuar, tha ai.
“Çështja kryesore këtu ndoshta do të jetë ana e hidrogjenit të gjërave nëse kjo është ajo për të cilën ata po shkojnë,” tha ai.
“Konceptualisht, është një ide e shkëlqyer dhe nëse dikush do të zhvillojë një avion me hidrogjen, atëherë unë supozoj se Japonia është e pozicionuar mirë për ta bërë këtë,” shtoi Bourlet.
Por “përfitimet e të tilla dhe kostot që lidhen me zhvillimin, kjo më tingëllon paksa e pasigurt”.