Dy studime të publikuara nga studiuesit në Londër këtë kanë zbuluar ndikimet shëndetësore nga ekspozimi ndaj ndotjes së ajrit tek bebet e palindura dhe personat mbi 60-at.
Sipas Imperial College London studimi i kryer i shtohet një numri në rritje provash që tregojnë ndikimet negative të ndotjes së ajrit urban në shëndetin kardiovaskular dhe atë respirator.
Efektet e ajrit të ndotur tek gratë shtatëzana
Studimi i parë, i botuar në The BMJ, u zhvillua në Qendrën e Mjedisit dhe Shëndetit MRC-PHE në Kolegjin Imperial London dhe Kings College London, dhe vështroi ndikimin e ndotjes së ajrit dhe zhurmës në shëndetin e rreth gjysmë milioni foshnjeve .
Gjetjet e studimit sugjerojnë se nënat shtatzëna të ekspozuara ndaj ndotjes së ajrit nga ndotja e ajrit në kryeqytet kanë më shumë gjasa të lindin foshnja që janë nën peshë ose më të vogël se sa duhet të jenë. Studimi nuk gjeti asnjë efekt përfundimtar mbi shëndetin e foshnjave nga ndotja e zhurmës.
Sipas autorëve, prerja e përqendrimit mesatar të ndotjes së grimcave me gjobë të emetuar nga trafiku rrugor i qytetit me vetëm 10% mund të parandalojë lindjen e rreth 90 foshnjeve në vit (3% të rasteve) me peshë të ulët lindjeje. Hulumtuesit kanë përdorur të dhëna nga Inventari i Emetimeve të Atmosferës në Londër për të vlerësuar përqëndrimet mesatare mujore të ndotësve që kanë të bëjnë me trafikun rrugor, duke përfshirë dioksidin e azotit (NO2), oksidet e azotit (NOx) dhe lëndën e grimcave të imët (PM2.5) ). Gjithashtu u vlerësuan nivelet mesatare të zhurmës së trafikut rrugor në ditë dhe natë.
Duke analizuar të dhënat, ata vlerësuan se nivelet më të larta të këtyre ndotësve të ajrit, veçanërisht PM2.5, ishin të shoqëruara me shanset e rritjes 2% deri 6% të lindjes së ulët dhe 1% deri 3% rritën shanset për të qenë të vogla për moshën gestational.
Duke komentuar gjetjet, Dr. Mireille Toledano, nga Shkolla e Shëndetit Publik në Kolegjin Imperial në Londër dhe autor i lartë i hulumtimit, tha: “Studimi ynë ka treguar se një pjesë e vogël, por e rëndësishme e foshnjave të lindura nën peshë në Londër janë drejtpërdrejtë të atribueshme ndaj ekspozimit në ndotjen e ajrit, veçanërisht në grimcat e vogla të prodhuara nga trafiku rrugor.
“Fëmijët e lindur me peshë të ulët lindjeje ose që janë të vegjël për moshën e tyre të shtatzënisë, janë në rrezik më të madh për vdekjen brenda muajit të tyre të parë, si dhe sëmundjet në jetën e mëvonshme, siç është sëmundja kardiovaskulare. Çdo politikë që synon reduktimin e ndotjes së trafikut rrugor në mjediset urbane mund të ndihmojë për të reduktuar ndikimin e shëndetit në foshnjat e palindura dhe rrezikun e sëmundjes së tyre gjatë gjithë jetës “.
Projekti u mbështet gjithashtu nga Këshilli i Kërkimeve Natyrore të Mjedisit në Mbretërinë e Bashkuar, Këshilli i Kërkimeve Mjekësore, Këshilli i Kërkimeve Ekonomike dhe Sociale, Departamenti i Mjedisit, Ushqimit dhe Çështjeve Rurale dhe Departamenti i Shëndetit. Studimi i dytë, i botuar në The Lancet, sugjeron që ekspozimi afatshkurtër ndaj ndotjes së ajrit në zonat e ndërtuara mund të parandalojë efektet pozitive në zemër dhe mushkëritë që mund të fitohen nga stërvitja e lehtë, siç është ecja në të rriturit më të rritur. Studimi i dytë, i botuar në The Lancet, sugjeron që ekspozimi afatshkurtër ndaj ndotjes së ajrit në zonat e ndërtuara mund të parandalojë efektet pozitive në zemër dhe mushkëritë që mund të fitohen nga stërvitja e lehtë, siç është ecja në të rriturit më të rritur.
Projekti u udhëhoq përsëri nga studiuesit nga Imperial College London së bashku me Duke University.
Efektet e ndotjes tek të moshuarit
Në studim, hulumtuesit rekrutuan 119 vullnetarë nëpërmjet Spitalit Royal Brompton në Londër, të cilët ishin mbi 60 vjeç dhe ishin ose të shëndetshëm, kishin sëmundje të qëndrueshme pulmonare kronike obstruktive (COPD) ose kishin sëmundje të qëndrueshme të zemrës.
Pacientët ecnin dy orë në dy ambiente në Londër në mesditë; në një pjesë “relativisht të qetë” të Hyde Park dhe përgjatë një pjese të Oxford Street.
Matjet fizike u morën para dhe pas shëtitjeve për të treguar efektet e ushtrimit në shëndetin kardiovaskular, duke përfshirë matjet e vëllimit të mushkërive të nxjerra, presionit të gjakut dhe shkallën në të cilën enët e gjakut mund të zgjeroheshin.
Mbledhjet e matjeve mjedisore u mblodhën gjithashtu, për të ndjekur nivelet e ndotjes dhe ekspozimin e vullnetarëve. Analiza e të dhënave u krye në Qendrën për Mjedisin dhe Shëndetin e MRC-PHE në Kolegjin Imperial London dhe Kings College London, dhe në Shkollën Rutgers të Shëndetit Publik në New Jersey.
Analiza zbuloi se pjesëmarrësit përfitonin nga ecja në park, me përmirësimin e kapacitetit të mushkërive brenda orës së parë dhe një rritje të konsiderueshme të qëndrueshme për më shumë se 24 orë në shumë raste. Por, një shëtitje përgjatë një rruge të zënë, çoi në vetëm një rritje të vogël të kapacitetit të mushkërive në pjesëmarrësit, shumë më të ulëta se ato të regjistruara në park, sugjeroi hulumtimi.
Rrjedha e gjakut u rrit edhe pas stërvitjes, me ulje të presionit të gjakut dhe një rritje të shkallës së zemrës. Arteriet u bënë më pak të ashpër në ato që ecnin në Hyde Park me një ndryshim maksimal nga niveli bazë prej më shumë se 24% në vullnetarë të shëndetshëm dhe COPD, dhe më shumë se 19% në pacientët me sëmundje të zemrës.
Efektet
Ky efekt u zvogëlua kur ecën përgjatë Oxford Street, shtuan studiuesit, me një ndryshim maksimal në ngurtësi arteriale prej 4.6% për vullnetarë të shëndetshëm, 16% për ata me COPD dhe 8.6% për pacientët me sëmundje të zemrës.
Autorët shtojnë se është e mundur që stresi të mund të llogarisë disa nga dallimet fiziologjike të vërejtura midis dy mjediseve, me rritjen e zhurmës dhe aktivitetit të Oxford Street që ka një efekt. Ata pohuan gjithashtu se ndërsa studimi përfshinte vetëm dy shëtitje relativisht të shkurtra, gjetjet sugjerojnë që ekspozimet e përsëritura ndaj ndotjes së ajrit nuk do të ishin të dobishme për sistemet respiratore dhe kardiovaskulare.
Duke komentuar mbi rezultatet, Fan Chung, Profesor i Mjekësisë Respiratorike dhe Shef i Mjekësisë Studimore Eksperimentale në Institutin Kombëtar të Zemrës dhe të Mushkërive në Kolegjin Imperial në Londër dhe autor i lartë i studimit, tha: “Këto gjetje janë të rëndësishme si për shumë njerëz, të moshuarit ose ata me sëmundje kronike, shumë shpesh ushtrimi i vetëm që mund të bëjnë është të ecni. Hulumtimi ynë sugjeron që ne mund t’u këshillojmë të rriturve më të rritur të ecin në hapësirat e gjelbërta, larg zonave të banuara dhe ndotjes nga trafiku “.
https://www.airqualitynews.com/2017/12/06/studies-point-to-air-quality-impacts-in-infants-and-over-60s/
Discussion about this post